Bank zmieniającego się świata

Raport "Cashless dla równości" – Bank BNP Paribas najlepszy wśród banków

Bank BNP Paribas jest najwyżej sklasyfikowanym bankiem w Rankingu instytucji dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+ opublikowanym w raporcie "Cashless dla równości". W zestawieniu wszystkich instytucji finansowych zajął 4. miejsce. Raport został przygotowany przez redakcję portalu cashless.pl.

- Nasze podejście do biznesu opiera się na założeniu, że każdy człowiek, bez względu na  płeć, wiek, kolor skóry, wyznawaną religię, tożsamość płciową, orientację seksualną czy inne cechy zasługuje na taki sam szacunek. Chcemy, żeby każdy pracownik czuł się w naszym banku dobrze i bezpiecznie. Nie mam wątpliwości, że tylko w ten sposób da się budować różnorodną i inkluzywną organizację, otwartą na zmiany i potrafiącą projektować nowoczesne produkty i usługi w oparciu o różne doświadczenia i punkty widzenia – tłumaczy Małgorzata Petru, Diversity Officer w Banku BNP Paribas.

Ankietę, która była podstawą przygotowania zestawienia, wypełniło kilkadziesiąt najważniejszych podmiotów z obszaru finansów, płatności, fintechu i insurtechu. Każdy podmiot mógł uzyskać maksymalnie 100 punktów. Przyznawane były m.in. za dodatkowe świadczenia zdrowotne, ubezpieczeniowe i socjalne osiągalne dla pracowników i ich partnerek lub partnerów na równych prawach bez względu na to, jakiej są płci, dobre praktyki, jakie firma podejmuje w procesie rekrutacji i szkoleń pracowników, grupy pracownicze LGBT+ z budżetem na realizację ich celów, wsparcie organizacji walczących z dyskryminacją czy jasny przekaz komunikacyjny podkreślający taką politykę firmy.

Bank BNP Paribas uzyskał 85 punktów, co pozwoliło mu zająć 4. miejsce w rankingu. Jest to jednocześnie najlepszy wynik wśród banków. Instytucja, jako jedyna, otrzymała maksymalną liczbę punktów we wszystkich kategoriach za wyjątkiem „Grupy pracowniczej”. Jako jedna z zaledwie trzech dostała również dodatkowe punkty za prorównościowe działania reklamowe i marketingowe.

Wśród dobrych praktyk docenionych przez autorów raportu znajduje się m.in. kampania „Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świata”, do której Bank BNP Paribas zaprosił m.in. Stowarzyszenie Lambda oraz Miłość nie Wyklucza. Organizacje zdobyły grant na realizację projektu edukacyjnego, mającego na celu wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa w byciu sobą. Drugą z akcji, pozytywnie ocenionych przez redakcję Cashless jest „Wspieram cały rok”, czyli program umożliwiający wspieranie instytucji społecznych dobrowolnymi odpisami od pensji. Tematyka równościowa pojawia się także w reklamach telewizyjnych banku. W 2019 roku, bank odniósł się również do sytuacji społeczności LGBT+ w naszym kraju.  W ramach wyrażenia solidarności ze społecznością LGBT+ w oddziałach banku pojawiły się ramki z tęczą i hasłem „Strefa otwarta dla każdego”. Działania te mają na celu przybliżanie osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, szczególnie 10. „Mniej nierówności”, a wysoka nota w rankingu „Cashless dla równości” to docenienie inkluzywnego podejścia banku.

Raport przygotowany przez redakcję Cashless powstał w oparciu o dane przekazane przez instytucje finansowe wiosną tego roku. Skąd pomysł na taką inicjatywę? „W sytuacji ograniczania praw mniejszości, wobec pojawiających się w przestrzeni publicznej dyskryminacyjnych wypowiedzi, postanowiliśmy sprawdzić, na jakie wsparcie instytucji finansowych mogą liczyć pracownicy oraz lokalne społeczności LGBT+” – czytamy na portalu.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość