Bank zmieniającego się świata

Bank BNP Paribas zbliża się do 20 tys. odsłuchań podcastów

Bank BNP Paribas od ponad roku publikuje podcasty, w których poruszane są rozmaite tematy – od psychologii, przez kulturę po finanse. Liczba odsłuchań wynosi niemal 20 tys. – To najbardziej angażujący Klientów kanał komunikacji, dający im możliwość niemal osobistego uczestniczenia w rozmowach, twierdzą eksperci banku.

Bank BNP Paribas rozpoczął regularną publikację podcastów w kwietniu 2020 roku, jako pierwszy bank w Polsce. Projekt był kontynuacją inicjatywy BNP Paribas Talks – spotkań z inspirującymi ludźmi w oddziałach bankowych w całej Polsce.

- To był początek pandemii i obowiązywania obostrzeń. Szukaliśmy efektywnego sposobu, aby wypełnić lukę, która powstała w naszej komunikacji z Klientami. Podcasty, jak żaden inny z nowych kanałów komunikacji wpisują się w nurt H2H (Human to Human). Przez swoją skromną formę dają słuchaczowi poczucie autentyczności i intymności, co sprzyja dłuższym, pogłębionym materiałom. Z drugiej strony obserwacja trendów i badania jasno pokazują, że to medium mocno zyskuje na znaczeniu, staje jednym z najbardziej angażujących. W Polsce z podcastowej oferty korzysta już niemal co trzeci internauta  – mówi Izabela Tworzyło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i rzeczniczka prasowa w Banku BNP Paribas. - Naszym głównym celem jest dostarczanie wartościowej treści, która jest w dzisiejszych czasach jeszcze bardziej poszukiwana. Spektrum tematyczne jest bardzo różnorodne, myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie – dodaje.

Podcasty banku publikowane są w ramach cyklu BNP Paribas Talks na stronie internetowej oraz na kanale w serwisie Spotify. Dotychczas ukazało się 99 nagrań w różnych kategoriach tematycznych (m.in. kultura, biznes, ekologia, kobieta, podróże i psychologia). Łączna liczba odsłuchań wszystkich nagrań to 19834, z czego 10639 na stronie i 9195 w serwisie streamingowym. Słuchacze pochodzą z aż 29 krajów na 5 kontynentach.

Wśród najpopularniejszych podcastów na stronie banku, dominują te o tematyce psychologicznej. Na pierwszym miejscu z 1157 odsłonami jest rozmowa z Tomaszem Sobierajskim, pt. „Czy byłeś grzeczny?” Na kolejnych miejscach znalazły się dyskusje z Wojciechem Eichelbergerem („Z uważnością w nowy rok”) oraz Aleksandrą Beltą-Iwacz („Jak nauczyć dziecko naturalnego dawania”). Listę najchętniej słuchanych podcastów uzupełniają podróżnicze rozmowy z Anią i Arturem z bloga „Czas na Wywczas”.

W serwisie Spotify największą uwagę słuchaczy przykuły rozmowy o literaturze. Najczęściej słuchanym podcastem był osobisty przewodnik po Pradze Mariusza Szczygła, który przyciągnął 1269 słuchaczy. Chętnie słuchano także podcastów z Filipem Springerem – 417, oraz Małgorzatą Rejmer – 362.

Bank BNP Paribas komunikuje się za pomocą podcastów również z pracownikami. W ramach programu DOBRZE, którego celem jest dbanie o dobre samopoczucie osób zatrudnionych w banku, powstają nagrania ze specjalistami z różnych dziedzin, takimi jak psycholog zdrowia, fizjoterapeuta czy dietetyk.

Własne podcasty analityczne przygotowuje również Biuro Maklerskie BNP Paribas.

Bank BNP Paribas konsekwentnie rozwija ten obszar komunikacji, m.in. poprzez współpracę z mediami. Eksperci banku regularnie uczestniczą w nagraniach Fintech.pl, Chili Zet, Pulsu Biznesu (cykl „PB do słuchania”), Subiektywnie o finansach czy Media Marketing Polska (cykl „CMO po drugiej stronie lustra”).

Bank coraz mocniej stawia też na rozwój w obszarze wideopodcastów. W tym roku zrealizował serię trzech takich nagrań poświęconych wynikom badań i kwestiom związanym z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu w rolnictwie. Cykl rozmów z ekspertami z sektora Food&Agri „Rozmowy o Zielonym Ładzie” na Spotify pojawił się w tradycyjnej formie audio, a na dedykowanej stronie BNP Paribas Talks jako wideo.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość