Bank zmieniającego się świata
Menu

Kontakt dla mediów

Usługa tłumacza polskiego języka migowego w Banku BNP Paribas coraz popularniejsza. Teraz osoby z niepełnosprawnościami słuchu mogą skorzystać z pętli indukcyjnej

Blisko 470 połączeń z tłumaczem języka migowego w ciągu 444 dni kalendarzowych. Liczby pokazują, że rozwiązania takie jak system Migam, wdrożony przez Bank BNP Paribas we wszystkich oddziałach, aby zapewnić komfortową obsługę osobom z niepełnosprawnościami słuchu lub mowy, są bardzo potrzebne. To nie jedyne udogodnienie wprowadzone przez bank dla Klientów z niepełnosprawnościami.

Bank BNP Paribas podsumował działania na rzecz osób z niepełnosprawnością słuchu z okazji przypadających 23 września Międzynarodowego Dnia Języków Migowych oraz 26 września Międzynarodowego Dnia Głuchych i Języka Migowego.

- Chcemy zapewnić wygodny dostęp do usług bankowych wszystkim Klientom, niezależnie od poziomu ich sprawności. Jednocześnie jesteśmy otwarci na innowacje. Sięgamy po współczesne technologie, które przekuwamy w konkretne rozwiązania. Ogromnie nas cieszy, że nasi Klienci chętnie z nich korzystają – mówi Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas.

W połowie czerwca 2020 roku Bank BNP Paribas wdrożył system Migam udostępniając bezpłatnie usługę tłumaczenia online w Polskim Języku Migowym (PJM). Można z niej skorzystać w każdym oddziale oraz na infolinii. Pomoc tłumacza można zamówić z wyprzedzeniem, umawiając spotkanie z doradcą poprzez aplikację Booksy albo na stronie internetowej banku. Pierwszych kilkanaście miesięcy działania usługi potwierdziło, że Klienci chętnie ją wykorzystują – do końca sierpnia br. zarejestrowano 467 połączeń o średnim czasie trwania 5 min. Dodatkowo bank przetłumaczył na PJM ponad 280 stron A4 dokumentów i regulaminów bankowych oraz 8 spotów, m.in. pokazujących jak korzystać z usługi Migam.

Bank wprowadził niedawno kolejne udogodnienie. Osoby używające aparatów słuchowych z odbiornikiem pętli indukcyjnej (tryb T) mogą korzystać z tej technologii w Banku BNP Paribas. Słyszą wówczas w swoim aparacie głos bezpośrednio z mikrofonu doradcy, bez zakłóceń związanych z innymi dźwiękami z otoczenia. Pętle indukcyjne działają już w 20 oddziałach w różnych miastach w Polsce. Wkrótce zainstalowane zostaną w 25 kolejnych placówkach Banku BNP Paribas.

Otwartość banku na współpracę z technologicznymi partnerami, która wnosi nową jakość do świata finansów, jest zauważana i doceniana. Za wdrożenie usługi tłumacza języka migowego Migam, Bank BNP Paribas zdobył w tym roku główną nagrodę w kategorii finanse w konkursie „Diamenty Innowacji” organizowanym przez Executive Club.

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość