Bank zmieniającego się świata

Multisensoryczna opowieść o historii Ziemi i o tym co jej zagraża. Bank BNP Paribas zaprasza na wystawę SAVE THE PLANET – OCALMY PLANETĘ

Narodziny planety, powstanie życia, piękno natury i rozwój cywilizacji to cztery główne obszary tematyczne międzynarodowej wystawy sensorycznej SAVE THE PLANET – OCALMY PLANETĘ, którą będzie można odwiedzić w Art Box Experience w Fabryce Norblina w Warszawie. Premiera zaplanowana jest na 23 września, wystawa potrwa do 15 stycznia 2023. Sponsorem wystawy jest Bank BNP Paribas.

Wystawa to efekt współpracy polsko - brazylijskiej. Jej pomysłodawcą i producentem jest Piotr Sikora a za scenariusz, reżyserię oraz muzykę odpowiada Jarbas Agnelli, brazylijski filmowiec i artysta, czterokrotny laureat festiwalu Cannes Lions. Odwiedzający będą mieli szansę poznać historię Ziemi opowiedzianą za pomocą obrazów i muzyki, opartej na Czterech Porach Roku Antonio Vivaldiego, ale nowocześnie zaaranżowanej przez Agnelliego.

Wystawie SAVE THE PLANET – OCALMY PLANETĘ będzie towarzyszyło wiele dodatkowych działań, mających zwrócić uwagę odwiedzających na zagrożenia jakie niesie niekontrolowana działalność człowieka i skłonić ich do troski o środowisko. Twórcy wystawy przedstawiają dekalog działań, które każdy z nas może podjąć, by zachować naszą planetę dla przyszłych pokoleń. Wśród atrakcji programu towarzyszącego wystawie znajdą się m.in. warsztaty, panele dyskusyjne, sesje jogi oraz spotkania z podróżnikami.

- Do walki z zagrożeniami, które stoją przed naszą planetą muszą zostać zaangażowani wszyscy – politycy, biznes i obywatele. Dlatego jako Bank Zielonych Zmian staramy się podchodzić do tego tematu wieloaspektowo – nie tylko poszerzamy naszą ofertę o produkty z pozytywnym wpływem środowiskowym i społecznym, ale także aktywnie promujemy pro-ekologiczne wątki w dyskursie publicznym. Taki jest właśnie cel wystawy SAVE THE PLANET – OCALMY PLANETĘ, która jest atrakcyjna w formie, a przy tym cenna w warstwie merytorycznej. Liczę, że jej popularność przełoży się na wzrost społecznej świadomości w zakresie postępującej zmiany klimatu i konieczności ochrony środowiska – mówi Jarek Rot, Dyrektor Wykonawczy Obszaru Zrównoważonego Rozwoju, Chief Sustainability Officer w Banku BNP Paribas.

Odpowiedzialność wobec środowiska i społeczeństwa jest integralną częścią strategii biznesowej Banku BNP Paribas na lata 2022-2025 - GObeyond. W swoich działaniach na rzecz planety kieruje się 17 Celami Zrównoważonego Rozwoju (SDGs), przyjętymi przez państwa członkowskie ONZ w 2015 r. W ub. roku bank zainicjował ramowe partnerstwo z firmą doradczą CSR Consulting, inicjatorem ogólnopolskiego projektu „Kampania 17 Celów”. Z badań zleconych przez bank wynika, że Polacy uważają zmiany klimatyczne za największe wyzwanie współczesnego świata, a od biznesu oczekują większego zaangażowania w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Bank nie po raz pierwszy wykorzystuje sztukę do promocji pro-ekologicznych tematów. W sierpniu odbyła się kolejna edycja BNP Paribas Green Film Festival. W kinach plenerowych widzowie mieli szansę obejrzeć najlepsze polskie i zagraniczne filmy na temat problemów środowiskowych.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość