Bank BNP Paribas dba o to, żeby Klient wszystko rozumiał. Otrzymał certyfikat prostej polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego
Klienci Banku BNP Paribas nie muszą czytać listów tej instytucji ze słownikiem w dłoni. Bank otrzymał certyfikat prostej polszczyzny, który potwierdza, że język listów dołączanych do kart płatniczych jest prosty i przyjazny dla odbiorców. Certyfikat przyznał Uniwersytet Wrocławski.
- Produkty i usługi bankowe bywają skomplikowane, ale rolą banku jest mówienie o nich Klientom w sposób, który będzie dla nich w pełni zrozumiały. Precyzyjne wyjaśnienie kwestii formalnych czy prawnych jest fundamentem dobrej obsługi, dlatego cieszymy się, że nasze listy dołączane do nowych i wznowionych kart płatniczych okazały się pod tym względem rynkowym wyznacznikiem jakości. Nie sposób podjąć najlepszego dla siebie wyboru, nie rozumiejąc, jakie opcje są dostępne – a jako Bank Dobrych Decyzji chcemy, by decyzje naszych Klientów były wyłącznie takie – komentuje Anna Obuchowicz, koordynująca projekt prostego języka w Banku BNP Paribas.
- Komunikacja bankowa jest z natury niezrozumiała. Łączy w sobie bowiem trzy niezwykle trudne dla zwykłych ludzi tematy: finanse, nowe technologie i prawo – wyjaśnia dr hab. Tomasz Piekot, kierownik pracowni. - Tym bardziej cieszymy się, że Bank BNP Paribas przygotował tak proste, zrozumiałe i przejrzyste listy z informacjami o kartach płatniczych. Bez zdań typu „uprzejmie informuję, iż przedmiotową kartę należy aktywować poprzez dokonanie płatności”.
Bank BNP Paribas upraszcza komunikację z Klientami od 2019 r. Od tego czasu prawie 70 osób przeszło zaawansowane szkolenie z zasad prostego języka. Są teraz konsultantami prostego języka, którzy na co dzień upraszczają wiadomości, smsy, teksty marketingowe i inne materiały, z którymi Klienci mają kontakt. Co więcej, każdy pracownik może przejść szkolenie z prostego języka, a także wziąć udział w webinarze lub konferencji poświęconym tej tematyce.
Upraszczanie języka wpisuje się w szerszy kontekst zwiększania przez Bank BNP Paribas dostępności swoich produktów i usług. Aż 132 Centra Obsługi Klienta oraz siedziba główna banku w Warszawie mogą pochwalić się certyfikatem „Obiekt bez barier”. Potwierdza on, że dany budynek jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności. W tym roku Centra Klienta po raz kolejny uzyskały certyfikację Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej oraz OK SENIOR Polska na lata 2023-2025. Oznacza to, że odpowiadają potrzebom dojrzałych Klientów. Od kilku lat bank udostępnia także Klientom możliwość skorzystania z usługi tłumacza migowego online oraz pętli indukcyjnych.
Językowy certyfikat przyznała Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego - najbardziej doświadczona jednostka badawcza wspierająca w Polsce firmy i urzędy, które zmieniają swoją komunikację na bardziej zrozumiałą.
Alternatywne formaty