Bank zmieniającego się świata

Bank BNP Paribas dba o to, żeby Klient wszystko rozumiał. Otrzymał certyfikat prostej polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego

Klienci Banku BNP Paribas nie muszą czytać listów tej instytucji ze słownikiem w dłoni. Bank otrzymał certyfikat prostej polszczyzny, który potwierdza, że język listów dołączanych do kart płatniczych jest prosty i przyjazny dla odbiorców. Certyfikat przyznał Uniwersytet Wrocławski.

- Produkty i usługi bankowe bywają skomplikowane, ale rolą banku jest mówienie o nich Klientom w sposób, który będzie dla nich w pełni zrozumiały. Precyzyjne wyjaśnienie kwestii formalnych czy prawnych jest fundamentem dobrej obsługi, dlatego cieszymy się, że nasze listy dołączane do nowych i wznowionych kart płatniczych okazały się pod tym względem rynkowym wyznacznikiem jakości. Nie sposób podjąć najlepszego dla siebie wyboru, nie rozumiejąc, jakie opcje są dostępne – a jako Bank Dobrych Decyzji chcemy, by decyzje naszych Klientów były wyłącznie takie komentuje Anna Obuchowicz, koordynująca projekt prostego języka w Banku BNP Paribas.

- Komunikacja bankowa jest z natury niezrozumiała. Łączy w sobie bowiem trzy niezwykle trudne dla zwykłych ludzi tematy: finanse, nowe technologie i prawo – wyjaśnia dr hab. Tomasz Piekot, kierownik pracowni. - Tym bardziej cieszymy się, że Bank BNP Paribas przygotował tak proste, zrozumiałe i przejrzyste listy z informacjami o kartach płatniczych. Bez zdań typu „uprzejmie informuję, iż przedmiotową kartę należy aktywować poprzez dokonanie płatności”.

Bank BNP Paribas upraszcza komunikację z Klientami od 2019 r. Od tego czasu prawie 70 osób przeszło zaawansowane szkolenie z zasad prostego języka. Są teraz konsultantami prostego języka, którzy na co dzień upraszczają wiadomości, smsy, teksty marketingowe i inne materiały, z którymi Klienci mają kontakt. Co więcej, każdy pracownik może przejść szkolenie z prostego języka, a także wziąć udział w webinarze lub konferencji poświęconym tej tematyce.

Upraszczanie języka wpisuje się w szerszy kontekst zwiększania przez Bank BNP Paribas dostępności swoich produktów i usług. Aż 132 Centra Obsługi Klienta oraz siedziba główna banku w Warszawie mogą pochwalić się certyfikatem „Obiekt bez barier”. Potwierdza on, że dany budynek jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności. W tym roku Centra Klienta po raz kolejny uzyskały certyfikację Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej oraz OK SENIOR Polska na lata 2023-2025. Oznacza to, że odpowiadają potrzebom dojrzałych Klientów. Od kilku lat bank udostępnia także Klientom możliwość skorzystania z usługi tłumacza migowego online oraz pętli indukcyjnych.

Językowy certyfikat przyznała Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego - najbardziej doświadczona jednostka badawcza wspierająca w Polsce firmy i urzędy, które zmieniają swoją komunikację na bardziej zrozumiałą.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość