Bank zmieniającego się świata

Rewolucja AI w bankowości: BNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce korzysta z BaseModel.ai

Bank BNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce z sukcesem wdrożył rozwiązanie BaseModel.ai, autorską technologię sztucznej inteligencji rozwijaną przez Synerise, jedną z najbardziej zaawansowanych i najczęściej nagradzanych firm w dziedzinie AI i big data. BaseModel.ai umożliwia m.in automatyczne przekształcenie surowych danych w uniwersalne profile behawioralne Klientów, co pozwala bankowi lepiej rozumieć ich potrzeby oraz oferować spersonalizowane propozycje tylko wtedy, kiedy są potrzebne. Partnerstwo z Synerise jest kluczowym elementem strategii industrializacji AI, pozwalającym na wykorzystanie sztucznej inteligencji w rozwijaniu nowoczesnych usług bankowych.

Bank BNP Paribas konsekwentnie rozwija swoją ofertę cyfrową, nieustannie dążąc do poprawy doświadczeń Klientów poprzez innowacyjne technologie. Jako pierwszy bank w Polsce wdrożył BaseModel.ai, nowatorskie rozwiązanie opracowane przez Synerise – lidera w dziedzinie behawioralnego AI w Europie i na świece, którego pozycję potwierdzają liczne konkursy i branżowe benchmarki. Narzędzie to umożliwia jeszcze dokładniejszą analizę dużych zbiorów danych i, na jej podstawie, m.in personalizację oferty. To prawdziwa rewolucja, ponieważ wiele instytucji, mimo posiadania ogromu danych, nie potrafiło w pełni z nich skorzystać z korzyścią dla Klienta. BaseModel.ai wyróżnia się wyjątkową szybkością i precyzją, co przekłada się na bardziej efektywne zarządzanie procesami bankowymi oraz lepsze dopasowanie usług do potrzeb Klientów. W praktyce oznacza to, że Bank BNP Paribas dostarcza oferty dokładnie wtedy, kiedy są potrzebne – na przykład, nie proponując kredytów Klientom poszukującym możliwości oszczędzania.

Bank BNP Paribas to Bank Dobrych Decyzji – zarówno tych, które podejmujemy, jak i tych, które wspieramy u naszych Klientów. Aby decyzje były trafne, kluczowe znaczenie mają precyzyjne dane. Dzięki współpracy z Synerise, opracowaliśmy zaawansowane profile behawioralne (UBR), które odzwierciedlają historię zachowań, aktywności i preferencji Klientów. Pozwoliło nam to na jeszcze dokładniejszą analizę oraz personalizację oferty. Klienci zyskują dzięki trafniejszym komunikatom i ofertom dopasowanym do ich indywidualnych potrzeb, a my możemy szybciej reagować na ich zmieniające się oczekiwania. To zwiększa zadowolenie i zaangażowanie Klientów. Połączenie zaawansowanej analizy danych z nowoczesnymi technologiami AI zoptymalizuje także koszty kampanii marketingowych i procesów analitycznych, przynosząc wymierne korzyści biznesowe” – mówi Anna Stepanów, odpowiadająca w Banku BNP Paribas za rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji i analityki.

Bank BNP Paribas zakończył niedawno fazę Proof of Concept tego rozwiązania, co potwierdziło skuteczność i jakość modeli w analizie danych oraz prognozowaniu zachowań Klientów. W ramach tego etapu wytrenowano model fundamentalny oraz opartych na nim osiem modeli biznesowych. Zakończony etap prac pokazał, że wdrożenie zaawansowanych modeli AI może być przeprowadzone niezwykle szybko, skracając czas dostarczenia wyników z miesięcy do dni co wpływa znacząco efektywność wykorzystania AI w bankowości. Obecnie modele BaseModel.ai z sukcesem wspierają m.in segment Retail.

Personalizacja na wyższym poziomie

Modele biznesowe oparte na technologii BaseModel.ai w Banku BNP Paribas umożliwiają skuteczne identyfikowanie Klientów zainteresowanych inwestycjami, produktami oszczędnościowymi, kredytami gotówkowymi czy np. rozwiązaniami ESG. Tworzone na podstawie historii bankowania profile behawioralne pozwalają lepiej poznać i zrozumieć potrzeby Klientów, a dane zebrane w ten sposób umożliwiają dostarczenie idealnej oferty w odpowiednim momencie i poprzez właściwe kanały. Dzięki temu bank może oferować precyzyjnie dopasowane produkty, co nie tylko zwiększa zaangażowanie i lojalność Klientów, ale także oszczędza ich czas, dostarczając im dokładnie to, czego potrzebują.

Złożoność i zakres danych behawioralnych stale rosną, a firmy codziennie rejestrują niezliczone zdarzenia generowane przez Klientów, takie jak transakcje czy aktywność online. BaseModel.ai pozwala efektywnie wykorzystać te dane bez konieczności ręcznej budowy i utrzymania mechanizmów transformacji danych. Tworząc uniwersalne profile behawioralne, jednocześnie zachowując ich pełną szczegółowość, BaseModel.ai jako prywatny model fundamentalny, uczy się „rozumieć” Klientów. Narzędzie dotychczas wykorzystywane było w branży e-commerce, retail, HORECA i mediów. Teraz, dzięki współpracy z Bankiem BNP Paribas, znalazło swoje zastosowanie również w bankowości. Dzięki zaawansowanym algorytmom, bank jest w stanie przetwarzać miliardy zdarzeń w rekordowym czasie, co umożliwia szybsze i bardziej efektywne trenowanie modeli AI oraz ich utrzymanie bez zwiększania nakładu pracy. W rezultacie Bank BNP Paribas może skuteczniej analizować zachowania Klientów, precyzyjniej prognozować trendy, szybciej wdrażać innowacje bez zwiększania kosztów operacyjnych. Istotne jest również bezpieczeństwo – system działa w 100% na infrastrukturze Klienta, a modele mają pełną interpretowalność - mówi Jarosław Królewski, CEO, Synerise.

Przyszłość AI w Banku BNP Paribas

Bank BNP Paribas planuje rozszerzyć zastosowanie tego rozwiązania również na segment SME oraz Klientów korporacyjnych, co pozwoli na jeszcze głębsze zrozumienie potrzeb tych grup oraz dostarczanie im spersonalizowanych ofert. Dzięki skalowalności i elastyczności technologii BaseModel.ai, bank będzie mógł także w szybki sposób tworzyć kolejne modele predykcyjne, skracając czas ich wdrażania i zwiększając swoją efektywność operacyjną.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość