Bank zmieniającego się świata

BGŻ zmienia wizerunek

Dzisiaj Bank BGŻ wprowadza nowe logo, które sukcesywnie będzie się pojawiać na panelach, drukach firmowych czy ulotkach reklamowych. Oprócz zmian „zewnętrznych” bank przeobraża się także od środka: wprowadza nową organizację oddziałów oraz aktywniejszy i nowocześniejszy sposób sprzedaży produktów.

BGŻ działa na polskim rynku usług finansowych od ponad 30 lat. W tym czasie logo banku zmieniło się tylko raz. Obecne działania mają na celu uporządkowanie dotychczasowego stanu. Wprowadzone zmiany są efektem nowej strategii przyjętej na lata 2005-2008. Jednym z istotniejszych jej elementów jest odnowienie marki BGŻ.

- Bank BGŻ to firma dobrze znana Polakom. Mamy nadzieję, że nowe logo przyczyni się do odświeżenia naszego wizerunku i postrzegania nas jako instytucji nowoczesnej i przejrzystej, przy jednoczesnym zachowaniu wypracowanego przez długie lata zaufania i wiarygodności – powiedział prezes BGŻ Jacek Bartkiewicz.

Proces zmiany wizualizacji banku potrwa kilka miesięcy. W ciągu dwóch tygodni, od 18 kwietnia, nowe logo pojawi się na wszystkich szyldach i panelach ponad 250 placówek Banku BGŻ. – Koszt wszystkich zmian związanych z naszą wizualizacją zewnętrzną to 7 mln zł – mówi dyrektor departamentu komunikacji Maria Kudelska. Do końca roku sukcesywnie zostaną wymienione ulotki i materiały reklamowe.

Od początku maja rozpoczną się także prace nad wdrażaniem nowej organizacji placówek oraz aktywizacji sprzedaży. Z przeprowadzonego w I kwartale 2006 roku projektu pilotażowego w regionie lubelskim wynika, że wprowadzone przez bank nowe procedury, organizacja pracy poszczególnych oddziałów oraz zmienione stanowiska i podział zadań między pracownikami spowodowały znaczący, ponad 30-proc. wzrost sprzedaży.

W pierwszej kolejności zmiany w naszych oddziałach odczują klienci z Wielkopolski, Warmii i Mazur, Podkarpacia oraz regionów lubuskiego i lubelskiego. Zakończenie projektu w całym kraju planowane jest na I kwartał 2008 roku.


• Bank BGŻ posiada sieć 252 placówek i planuje otworzyć 50 kolejnych. Klienci banku mogą za darmo wypłacać gotówkę z ponad 1200 bankomatów: 342 z nich to urządzenia własne, a pozostałe są własnością banków spółdzielczych, Mazowieckiego Banku Regionalnego oraz Kredyt Banku.
• Według stanu na koniec marca 2006 roku Bank BGŻ prowadził 482 tysiące kont osobistych, a dostęp do bankowości internetowej miało 65 tysięcy osób. Liczba wydanych kart płatniczych w tym czasie wyniosła 558 tysięcy, w tym 10 tysięcy to karty kredytowe.
• Obecnie największym akcjonariuszem Banku BGŻ jest Skarb Państwa (posiada 43,51 proc. akcji). Pozostali to Rabobank Int. Holding BV (35,3 proc.), Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (15 proc.) oraz inne osoby prawne i fizyczne (6,19 proc.). Wśród akcjonariuszy BGŻ pozostaje 156 banków spółdzielczych.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość