Bank BGŻ na Facebooku
Na portalu społecznościowym Facebook została uruchomiona strona „Kocham Rower”. Jej sponsorem jest Bank BGŻ.
Strona (tzw. fan page) jest skierowana do szerokiego grona rowerzystów. - Postanowiliśmy zaistnieć na Facebooku nie poprzez stronę z masowymi informacjami o ofercie, a dialog z rowerzystami. Wynika to z faktu, że od wielu lat aktywnie wspieramy kolarstwo – powiedział Artur Mojecki dyrektor zarządzający ds. alternatywnych kanałów dystrybucji w Banku BGŻ. Dzięki przyciągającej uwagę nazwie, kampanii reklamowej i autorskim materiałom dziennikarskim w ciągu kilku dni strona „Kocham Rower” zyskała ponad 15 tysięcy fanów. - To więcej niż jakikolwiek inny bank – dodał Artur Mojecki.
Użytkownicy sponsorowanej przez Bank BGŻ strony są niezwykle aktywni. Dodają dziesiątki komentarzy i własnych zdjęć (już ponad 120), prowadzą dyskusje i doradzają sobie nawzajem.
Od momentu powstania strony stawiano na jej zawartość. Odpowiednio dopasowane, wysokiej jakości treści oraz dialog tworzą społeczność. - Po stronie agencji prowadzącej profil leży odpowiedzialność za sterowanie tematyką, edukowanie fanów i skłanianie ich do wyrażania opinii, czyli jednym słowem dbanie o poziom ich zaangażowania – uważa Cezary Kramp, właściciel agencji DeepSense, odpowiedzialnej za działania Banku BGŻ na Facebooku.
Obecność sponsora jest komunikowana w sposób subtelny, ale zauważalny – poprzez informację pod logiem fan page’a, zakładkę informującą o kredytowej karcie przygotowanej specjalnie dla rowerzystów, a także informację przy konkursach. Bank publikuje również komunikaty marketingowe na tablicy, czyli w najbardziej widocznym miejscu. Taki komunikat rozpoczyna się jednoznaczną informacją, kto jest nadawcą, na przykład za pomocą sformułowania „Minuta dla sponsora”. Dzięki pozytywnemu postrzeganiu sponsora na fan page’u ta forma promocji została bardzo dobrze przyjęta. Liczba fanów i wyświetleń strony porównywalna jest do wyników , jakie uzyskują posty rowerowe.
Działania Banku BGŻ na Facebooku mają charakter długofalowy.
Alternatywne formaty