Bank zmieniającego się świata

Dobre praktyki Banku BGŻ wyróżnione

Inicjatywy Banku BGŻ z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu zostały wyróżnione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w  11. edycji raportu pt. "Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki". 
Raport opisuje  najbardziej istotne wydarzenia, dobre praktyki firm i aktywności związane z obszarem społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce  w 2012 roku. Wśród 262 działań, zgłoszonych przez 106 firm, znalazło się aż 7 inicjatyw podjętych przez Bank BGŻ. 

    –Jesteśmy dumni, że dobre praktyki Banku BGŻ zostały wyróżnione. Nasze działania są powiązane z misją „Banku lokalnych społeczności” i skierowane do  klientów, pracowników, środowisk lokalnych, tak by wspólnie służyć ich rozwojowi społeczno-ekonomicznemu – powiedziała Małgorzata Zdzienicka-Grabarz, dyrektor Departamentu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Sponsoringu w Banku BGŻ.
     
     Bank BGŻ wspiera rozwój społeczeństwa obywatelskiego również poprzez swoje produkty tj. bezpłatny rachunek dla organizacji non-profit „Pakiet Społeczny Lider”. Bank oferuje także specjalny rachunek dla osób starszych w wieku emerytalnym „Plan Senior”. Produkty te zostały wyróżnione w kategorii zagadnień konsumenckich.


      Bank BGŻ stawia na długofalowe partnerskie relacje i zaufanie klientów – stąd pomysł wprowadzenia Rad Klientów.  Dzięki nim klienci nawiązują bezpośredni dialog z przedstawicielami banku, ich sugestie są uwzględniane a  oferta jest dostosowywana do ich potrzeb. Bank BGŻ promuje, także za pośrednictwem Rad, postawy społecznego zaangażowania  lokalnego biznesu – poprzez zawiązywanie koalicji na rzecz rozwiązywania ważnych lokalnych problemów . W Banku przeprowadzono cykl warsztatów z ryzyka kredytowego, podczas których omówiony został aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu. Bank udzielając kredytów  ma wpływ na środowisko naturalne i lokalne społeczności, dlatego analiza ryzyka z tym związanego jest  elementem zrównoważonej polityki kredytowej.   Opublikowanie raportu odpowiedzialnego biznesu Banku BGŻ było ważnym krokiem w realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, którą Bank przyjął w 2010 roku.  Powyższe praktyki Banku BGŻ zostały wyróżnione  w Raporcie w obszarze ładu organizacyjnego.


     Warto podkreślić również społeczne zaangażowanie Banku BGŻ.  W ramach wyróżnionej w Raporcie kampanii „Jeżdżę z głową” promowane było bezpieczeństwo na drodze. Również autorski, istniejący już od 10 lat, program stypendialny dla zdolnych  absolwentów gimnazjów z mniejszych miejscowości „Klasa BGŻ”, został wyróżniony za konsekwentne zaangażowanie społeczne i rozwój lokalnych społeczności.

Informacje dodatkowe:
Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu zawiera wykaz dobrych praktyk CSR (z ang. Corporate Social Responsibility), które zostały podzielone  na 7 kategorii, zgodnie z międzynarodową normą ISO 26 000. Odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko oceniana jest w następujących kategoriach: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki/aspekty pracownicze, środowisko naturalne, uczciwe praktyki rynkowe, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie w rozwój społeczności lokalnej.

Z całym raportem można zapoznać się tutaj.

 

 

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość