Bank zmieniającego się świata

16 startupów z rozwiązaniami z zakresu obsługi klienta na Demo Day

Z początkiem grudnia br., w trakcie ostatniego etapu trzeciej edycji BNP Paribas International Hackathon, 16 startupów z 10 krajów zaprezentowało rozwiązania usprawniające obsługę klienta. Projekty te zostaną wdrożone w ramach Banku BNP Paribas. BNP Paribas International Hackathon to pierwszy w historii międzynarodowy Hackathon, który równolegle odbywa w 10 miastach na całym świecie. 

Wybór 16 zwycięskich startupów BNP Paribas International Hackathon nastąpił podczas Demo Day w Paryżu. Firmy te będą kontynuować współpracę z BNP Paribas. 

Konkurs rozpoczął się w czerwcu w trakcie weekendowego międzynarodowego hackathonu. W 10 miastach na całym świecie 160 startupów konkurowało ze sobą, aby stworzyć nową jakość w obsłudze klienta. W Berlinie, Brukseli, Stambule, Luksemburgu, Nankinie, Paryżu, Rzymie, San Francisco, Singapurze i Warszawie startupy, przy wsparciu ze strony ekspertów BNP Paribas, prezentowały swoje talenty i kreatywność w tworzeniu projektów skoncentrowanych na kliencie. 

Po pierwszym etapie w czerwcu br., 28 startupów zostało wybranych do dalszego rozwoju i walidacji swoich rozwiązań wraz z lokalnymi ekspertami BNP Paribas w ramach etapu co-workingu. 

W trakcie Demo Day czterech spośród 16 zwycięzców otrzymało także specjalne wyróżnienie od jury składającego się z najważniejszych menedżerów Grupy BNP Paribas, pod kierownictwem Jacquesa d’Estais, dyrektora międzynarodowych usług finansowych i wice-dyrektora operacyjnego oraz Thierry’ego Laborde, dyrektora rynków krajowych i wice-dyrektora operacyjnego. Wyróżnienia te zostały przyznane startupom, których działania wpisują się w realizacją strategicznych celów BNP Paribas do 2020 roku.

4 wyróżnione startupy wśród 16 zwycięzców: 

  • Kategoria obsługi klienta / doświadczeń pracowniczych

 Tetrao (Luksemburg) – z BGL BNP Paribas

Tetrao zajmuje się cyfryzacją procesu wprowadzania nowych klientów. Firma rozwija unikatową technologię internetowej robotyki kognitywnej, co pozwala na automatyzację procesów i stymulowanie zachowania człowieka przy pracy przez przeglądarkę internetową lub z dokumentami PDF. Cechą wyróżniającą Tetrao jest możliwość przystosowania się do zmian w kodzie technicznym dokumentów. 

  • Kategoria potencjału biznesowego

 4Paradigm (Chiny) – z Bank of Nanjing

4Paradigm to wiodący na świecie dostawca usług z obszaru sztucznej inteligencji za pomocą autorskich produktów uczenia maszynowego, mających na celu wsparcie firm w budowie rozwiązań następnej generacji. W przypadku wniosków o kredyt rozwiązanie 4Paradigm jest w stanie dokładnie ocenić chęci i możliwości spłaty kredytobiorcy. 

  • Kategoria międzynarodowej integracji i skalowalności

 Spidchain (Włochy) – z BNP Paribas Wealth Management

Spidchain zwiększa prywatność i poręczność tożsamości cyfrowej. Usługi Spidchain umożliwiają zmianę procesu wprowadzania nowego klienta, który wymaga poświadczonych informacji i zazwyczaj trwa kilka dni, w jednominutowy proces. Spidchain jest jak certyfikowany login Facebooka, wszystkie dane klienta są uwierzytelnianie za pomocą łańcucha bloków (blockchain).

 Inspirient (Niemcy) – z Consorsbank

Inspirient wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu automatyzacji analityki biznesowej end-to-end, od surowych danych do gotowych slajdów prezentacji dla managementu. Ta powtarzalna technologia wykorzystuje kompleksową analitykę prawdopodobieństwa w połączeniu z rozsądkiem biznesowym, aby automatycznie uzyskiwać istotną wiedzę z różnorodnych zestawów danych w wielu scenariuszach zastosowania.

16 zwycięskich startupów:

4Paradigm (Chiny) – z Bank of Nanjing

4Paradigm to wiodący na świecie dostawca usług z obszaru sztucznej inteligencji za pomocą autorskich produktów uczenia maszynowego, mających na celu wsparcie firm w budowie rozwiązań następnej generacji. W przypadku wniosków o kredyt rozwiązanie 4Paradigm jest w stanie dokładnie ocenić chęci i możliwości spłaty kredytobiorcy.

BaasBox (Włochy) – z BNL

BaasBox działa w sektorze transformacji cyfrowej i zajmuje się projektami cyfrowymi na wiele urządzeń dla przemysłu 4.0. BaasBox oferuje usługi, narzędzia oraz wiedzę potrzebną do przekładania pomysłów na produkty cyfrowe. BaasBox w ofercie ma BNL Boon, internetową aplikację, która pozwala bankowi na świadczenie odpowiednich usług odpowiednim klientom w odpowiednim momencie ich życia.

Celestory (Francja) – z BNP Paribas French Retail Banking

Celestory zmienia szkolenia cyfrowe, tworząc aplikacje szkoleniowe dopasowane do każdego ucznia. Celestory umożliwia konceptualizację szkoleń w mądry sposób oraz proponuje je jako dopasowane symulacje za pomocą samoobsługowego rozwiązania Digital Companion, zarówno dla trenerów, jak i dla klientów.

Endeksa (Turcja) – z TEB BNP Paribas

Endeksa zajmuje się analityką w branży nieruchomości. Dostarcza zautomatyzowane wyceny nieruchomości, w tym wyceny rzeczoznawców, dla wszystkich interesariuszy branży nieruchomości (klientów, pośredników, rzeczoznawców i firm budowlanych) w celu podejmowania lepszych decyzji i zwiększania efektywności.

Good Atlas (Singapur) – z BNP Paribas Wealth Management

Good Atlas usprawnia obsługę klienta za pomocą sztucznej inteligencji i naturalnego przetwarzania języka w ramach „platformy inteligencji i automatyzacji konwersacji”, która znajduje się pomiędzy klientami BNP Paribas a menedżerami ryzyka.

Inspirient (Niemcy) – z Consorsbank

Inspirient wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu automatyzacji analityki biznesowej end-to-end, od surowych danych do gotowych slajdów prezentacji dla managementu. Ta powtarzalna technologia wykorzystuje kompleksową analitykę prawdopodobieństwa w połączeniu z rozsądkiem biznesowym, aby automatycznie uzyskiwać istotną wiedzę z różnorodnych zestawów danych w wielu scenariuszach zastosowania.

Kudujad.io (Belgia) – z BNP Paribas Leasing Solutions

Kudujad.io to platforma IoT, która proponuje nową wartość dla branży leasingowej, łącząc technologie finansowe z IoT poprzez podłączenie wszystkich pojazdów, sprzętu i urządzeń do chmury i zbieranie danych o faktycznym użytkowaniu i zużyciu za pomocą diagnostyki.

Mendua (Włochy) – z BNP Paribas Leasing Solutions

Mendua to innowacyjna platforma do promocji leasingu za pomocą list aktywów dostępnych online wyłącznie poprzez leasing w ramach specjalnego rynku oraz pakietów leasingów. Rynek ten napędza aktywa, które następnie napędzają leasing.

Saagie (USA) – z Bank of the West

Saagie to najszybszy sposób na wdrażania produkcyjne projektów Big Data i wdrażanie sztucznej inteligencji w firmach. Jest to platforma dla firm finansowych do pozyskiwania i usprawniania danych, tak aby budować i eksploatować aplikacje oparte na sztucznej inteligencji (wprowadzanie klientów, wykrywanie nadużyć, automatyzacja procesów biznesowych, odpływ depozytów itd.), wszystko to w ramach zgodnej z przepisami, bezpiecznej struktury.

Serious Factory (Francja) – z BNP Paribas Personal Finance

Serious Factory to wiodąca firma na rynku e-learningowym: indywidualne podejście do projektów e-learningowych za pomocą metodologii agile tworzenia koncepcji i rozwijania własnych narzędzi do tworzenia, tak aby zdemokratyzować symulacje 3D i Serious Games.

Smartbeam (Belgia) – z BNP Paribas Fortis

Smartbeam rozwija platformę do zarządzania budżetem, która pomaga firmom budowlanym i deweloperom w zwiększeniu efektywności projektów i współpracy na etapie przed budową oraz na etapie budowy. Oparta na chmurze platforma umożliwia przepływ informacji w czasie rzeczywistym oraz współpracę BNP Paribas z deweloperami i wykonawcami.

Smovin (Belgia) – z BNP Paribas Wealth Management

Smovin to internetowy asystent ds. nieruchomości, który pomaga właścicielom nieruchomości w uproszczeniu kwestii administracyjnych i finansowych związanych z budynkami i najemcami poprzez standaryzację i automatyzację procesów. Mogą sprawdzać kwestie płatności, wysyłać automatyczne przypomnienia o płatności, indeksacji, opłatach i zabezpieczeniach.

Spidchain (Włochy) – z BNP Paribas Wealth Management

Spidchain zwiększa prywatność i poręczność tożsamości cyfrowej. Usługi Spidchain umożliwiają zmianę procesu wprowadzania nowego klienta, który wymaga poświadczonych informacji i zazwyczaj trwa kilka dni, w jednominutowy proces. Spidchain jest jak certyfikowany login Facebooka, wszystkie dane klienta są uwierzytelnianie za pomocą łańcucha bloków.

Tetrao (Luksemburg) – z BGL BNP Paribas

Tetrao zajmuje się cyfryzacją procesu wprowadzania nowych klientów. Firma rozwija unikatową technologię internetowej robotyki kognitywnej, co pozwala na automatyzację procesów i stymulowanie zachowania człowieka przy pracy przez przeglądarkę internetową lub z dokumentami PDF. Cechą wyróżniającą Tetrao jest możliwość przystosowania się do zmian w kodzie technicznym dokumentów.

Vizir (Francja) – z BNP Paribas Cardif

Vizir tworzy i rozwija chatboty. Upraszcza procesy sukcesji, tworząc dużą wartość dodaną w trakcie rozwoju chatbota, co pozwala użytkownikom (beneficjentom i doradcom bankowym) na zrozumienie, jak w Cardif wyglądają kwestie ubezpieczenia na życie i dziedziczenia.

wiGroup (Francja) – z BNP Paribas Personal Finance

WiGroup stworzyła wiodące oprogramowanie SaaS w zakresie lojalności klientów, nagród i mobile commerce. Za pomocą tych produktów weGroup umożliwia klientom dostarczanie rozwiązań, które zwiększaną zaangażowanie, utrzymanie klientów, sprzedaż, wielkość koszyka, szybkość realizacji transakcji oraz częstotliwość wydatków.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość