16 startupów z rozwiązaniami z zakresu obsługi klienta na Demo Day
Z początkiem grudnia br., w trakcie ostatniego etapu trzeciej edycji BNP Paribas International Hackathon, 16 startupów z 10 krajów zaprezentowało rozwiązania usprawniające obsługę klienta. Projekty te zostaną wdrożone w ramach Banku BNP Paribas. BNP Paribas International Hackathon to pierwszy w historii międzynarodowy Hackathon, który równolegle odbywa w 10 miastach na całym świecie.
Wybór 16 zwycięskich startupów BNP Paribas International Hackathon nastąpił podczas Demo Day w Paryżu. Firmy te będą kontynuować współpracę z BNP Paribas.
Konkurs rozpoczął się w czerwcu w trakcie weekendowego międzynarodowego hackathonu. W 10 miastach na całym świecie 160 startupów konkurowało ze sobą, aby stworzyć nową jakość w obsłudze klienta. W Berlinie, Brukseli, Stambule, Luksemburgu, Nankinie, Paryżu, Rzymie, San Francisco, Singapurze i Warszawie startupy, przy wsparciu ze strony ekspertów BNP Paribas, prezentowały swoje talenty i kreatywność w tworzeniu projektów skoncentrowanych na kliencie.
Po pierwszym etapie w czerwcu br., 28 startupów zostało wybranych do dalszego rozwoju i walidacji swoich rozwiązań wraz z lokalnymi ekspertami BNP Paribas w ramach etapu co-workingu.
W trakcie Demo Day czterech spośród 16 zwycięzców otrzymało także specjalne wyróżnienie od jury składającego się z najważniejszych menedżerów Grupy BNP Paribas, pod kierownictwem Jacquesa d’Estais, dyrektora międzynarodowych usług finansowych i wice-dyrektora operacyjnego oraz Thierry’ego Laborde, dyrektora rynków krajowych i wice-dyrektora operacyjnego. Wyróżnienia te zostały przyznane startupom, których działania wpisują się w realizacją strategicznych celów BNP Paribas do 2020 roku.
4 wyróżnione startupy wśród 16 zwycięzców:
- Kategoria obsługi klienta / doświadczeń pracowniczych
Tetrao (Luksemburg) – z BGL BNP Paribas
Tetrao zajmuje się cyfryzacją procesu wprowadzania nowych klientów. Firma rozwija unikatową technologię internetowej robotyki kognitywnej, co pozwala na automatyzację procesów i stymulowanie zachowania człowieka przy pracy przez przeglądarkę internetową lub z dokumentami PDF. Cechą wyróżniającą Tetrao jest możliwość przystosowania się do zmian w kodzie technicznym dokumentów.
- Kategoria potencjału biznesowego
4Paradigm (Chiny) – z Bank of Nanjing
4Paradigm to wiodący na świecie dostawca usług z obszaru sztucznej inteligencji za pomocą autorskich produktów uczenia maszynowego, mających na celu wsparcie firm w budowie rozwiązań następnej generacji. W przypadku wniosków o kredyt rozwiązanie 4Paradigm jest w stanie dokładnie ocenić chęci i możliwości spłaty kredytobiorcy.
- Kategoria międzynarodowej integracji i skalowalności
Spidchain (Włochy) – z BNP Paribas Wealth Management
Spidchain zwiększa prywatność i poręczność tożsamości cyfrowej. Usługi Spidchain umożliwiają zmianę procesu wprowadzania nowego klienta, który wymaga poświadczonych informacji i zazwyczaj trwa kilka dni, w jednominutowy proces. Spidchain jest jak certyfikowany login Facebooka, wszystkie dane klienta są uwierzytelnianie za pomocą łańcucha bloków (blockchain).
Inspirient (Niemcy) – z Consorsbank
Inspirient wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu automatyzacji analityki biznesowej end-to-end, od surowych danych do gotowych slajdów prezentacji dla managementu. Ta powtarzalna technologia wykorzystuje kompleksową analitykę prawdopodobieństwa w połączeniu z rozsądkiem biznesowym, aby automatycznie uzyskiwać istotną wiedzę z różnorodnych zestawów danych w wielu scenariuszach zastosowania.
16 zwycięskich startupów:
4Paradigm (Chiny) – z Bank of Nanjing
4Paradigm to wiodący na świecie dostawca usług z obszaru sztucznej inteligencji za pomocą autorskich produktów uczenia maszynowego, mających na celu wsparcie firm w budowie rozwiązań następnej generacji. W przypadku wniosków o kredyt rozwiązanie 4Paradigm jest w stanie dokładnie ocenić chęci i możliwości spłaty kredytobiorcy.
BaasBox (Włochy) – z BNL
BaasBox działa w sektorze transformacji cyfrowej i zajmuje się projektami cyfrowymi na wiele urządzeń dla przemysłu 4.0. BaasBox oferuje usługi, narzędzia oraz wiedzę potrzebną do przekładania pomysłów na produkty cyfrowe. BaasBox w ofercie ma BNL Boon, internetową aplikację, która pozwala bankowi na świadczenie odpowiednich usług odpowiednim klientom w odpowiednim momencie ich życia.
Celestory (Francja) – z BNP Paribas French Retail Banking
Celestory zmienia szkolenia cyfrowe, tworząc aplikacje szkoleniowe dopasowane do każdego ucznia. Celestory umożliwia konceptualizację szkoleń w mądry sposób oraz proponuje je jako dopasowane symulacje za pomocą samoobsługowego rozwiązania Digital Companion, zarówno dla trenerów, jak i dla klientów.
Endeksa (Turcja) – z TEB BNP Paribas
Endeksa zajmuje się analityką w branży nieruchomości. Dostarcza zautomatyzowane wyceny nieruchomości, w tym wyceny rzeczoznawców, dla wszystkich interesariuszy branży nieruchomości (klientów, pośredników, rzeczoznawców i firm budowlanych) w celu podejmowania lepszych decyzji i zwiększania efektywności.
Good Atlas (Singapur) – z BNP Paribas Wealth Management
Good Atlas usprawnia obsługę klienta za pomocą sztucznej inteligencji i naturalnego przetwarzania języka w ramach „platformy inteligencji i automatyzacji konwersacji”, która znajduje się pomiędzy klientami BNP Paribas a menedżerami ryzyka.
Inspirient (Niemcy) – z Consorsbank
Inspirient wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu automatyzacji analityki biznesowej end-to-end, od surowych danych do gotowych slajdów prezentacji dla managementu. Ta powtarzalna technologia wykorzystuje kompleksową analitykę prawdopodobieństwa w połączeniu z rozsądkiem biznesowym, aby automatycznie uzyskiwać istotną wiedzę z różnorodnych zestawów danych w wielu scenariuszach zastosowania.
Kudujad.io (Belgia) – z BNP Paribas Leasing Solutions
Kudujad.io to platforma IoT, która proponuje nową wartość dla branży leasingowej, łącząc technologie finansowe z IoT poprzez podłączenie wszystkich pojazdów, sprzętu i urządzeń do chmury i zbieranie danych o faktycznym użytkowaniu i zużyciu za pomocą diagnostyki.
Mendua (Włochy) – z BNP Paribas Leasing Solutions
Mendua to innowacyjna platforma do promocji leasingu za pomocą list aktywów dostępnych online wyłącznie poprzez leasing w ramach specjalnego rynku oraz pakietów leasingów. Rynek ten napędza aktywa, które następnie napędzają leasing.
Saagie (USA) – z Bank of the West
Saagie to najszybszy sposób na wdrażania produkcyjne projektów Big Data i wdrażanie sztucznej inteligencji w firmach. Jest to platforma dla firm finansowych do pozyskiwania i usprawniania danych, tak aby budować i eksploatować aplikacje oparte na sztucznej inteligencji (wprowadzanie klientów, wykrywanie nadużyć, automatyzacja procesów biznesowych, odpływ depozytów itd.), wszystko to w ramach zgodnej z przepisami, bezpiecznej struktury.
Serious Factory (Francja) – z BNP Paribas Personal Finance
Serious Factory to wiodąca firma na rynku e-learningowym: indywidualne podejście do projektów e-learningowych za pomocą metodologii agile tworzenia koncepcji i rozwijania własnych narzędzi do tworzenia, tak aby zdemokratyzować symulacje 3D i Serious Games.
Smartbeam (Belgia) – z BNP Paribas Fortis
Smartbeam rozwija platformę do zarządzania budżetem, która pomaga firmom budowlanym i deweloperom w zwiększeniu efektywności projektów i współpracy na etapie przed budową oraz na etapie budowy. Oparta na chmurze platforma umożliwia przepływ informacji w czasie rzeczywistym oraz współpracę BNP Paribas z deweloperami i wykonawcami.
Smovin (Belgia) – z BNP Paribas Wealth Management
Smovin to internetowy asystent ds. nieruchomości, który pomaga właścicielom nieruchomości w uproszczeniu kwestii administracyjnych i finansowych związanych z budynkami i najemcami poprzez standaryzację i automatyzację procesów. Mogą sprawdzać kwestie płatności, wysyłać automatyczne przypomnienia o płatności, indeksacji, opłatach i zabezpieczeniach.
Spidchain (Włochy) – z BNP Paribas Wealth Management
Spidchain zwiększa prywatność i poręczność tożsamości cyfrowej. Usługi Spidchain umożliwiają zmianę procesu wprowadzania nowego klienta, który wymaga poświadczonych informacji i zazwyczaj trwa kilka dni, w jednominutowy proces. Spidchain jest jak certyfikowany login Facebooka, wszystkie dane klienta są uwierzytelnianie za pomocą łańcucha bloków.
Tetrao (Luksemburg) – z BGL BNP Paribas
Tetrao zajmuje się cyfryzacją procesu wprowadzania nowych klientów. Firma rozwija unikatową technologię internetowej robotyki kognitywnej, co pozwala na automatyzację procesów i stymulowanie zachowania człowieka przy pracy przez przeglądarkę internetową lub z dokumentami PDF. Cechą wyróżniającą Tetrao jest możliwość przystosowania się do zmian w kodzie technicznym dokumentów.
Vizir (Francja) – z BNP Paribas Cardif
Vizir tworzy i rozwija chatboty. Upraszcza procesy sukcesji, tworząc dużą wartość dodaną w trakcie rozwoju chatbota, co pozwala użytkownikom (beneficjentom i doradcom bankowym) na zrozumienie, jak w Cardif wyglądają kwestie ubezpieczenia na życie i dziedziczenia.
wiGroup (Francja) – z BNP Paribas Personal Finance
WiGroup stworzyła wiodące oprogramowanie SaaS w zakresie lojalności klientów, nagród i mobile commerce. Za pomocą tych produktów weGroup umożliwia klientom dostarczanie rozwiązań, które zwiększaną zaangażowanie, utrzymanie klientów, sprzedaż, wielkość koszyka, szybkość realizacji transakcji oraz częstotliwość wydatków.
Alternatywne formaty