Bank BGŻ BNP Paribas bije rekord dobrych praktyk CSR
Bank BGŻ BNP Paribas po raz kolejny znalazł się w ścisłej czołówce firm stosujących dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu. Podczas tegorocznej, 7. edycji Targów CSR miała miejsca premiera raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Znalazło się w nim aż 35 dobrych praktyk Banku BGŻ BNP Paribas, co oznacza, że pod względem liczby wyróżnionych inicjatyw zajął on pierwsze miejsce wśród banków i drugie wśród wszystkich firm, uwzględnionych w raporcie.
W najnowszym zestawieniu znalazło się aż 35 dobrych praktyk stosowanych przez Bank BGŻ BNP Paribas w siedmiu obszarach: ład organizacyjny (2 praktyki), prawa człowieka (2 praktyki), praktyki z zakresu pracy (5 praktyk), środowisko (4 praktyki), uczciwe praktyki operacyjne (1 praktyka), zagadnienia konsumenckie (3 praktyki), zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej (18 praktyk).
– Aż osiemnaście dobrych praktyk realizujemy w obszarze zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej. Wraz z Polskim Związkiem Tenisowym uruchomiliśmy między innymi akcję „Dzieciaki do rakiet”, mającą na celu popularyzację tej dyscypliny sportowej wśród dzieci. Prowadzimy również autorski program stypendialny Klasa, skierowany do absolwentów gimnazjów z małych miejscowości, który umożliwia im naukę w renomowanych liceach w miastach akademickich. Przed kolejnymi 40 absolwentami gimnazjum otworzyła się szansa rozwoju w renomowanych liceach. Realizujemy program edukacyjny „Dream up” adresowany do dzieci i młodzieży z warszawskiej Pragi. Ponadto, prowadzimy ogólnopolską kampanię Wspierajmy sąsiedzki biznes, która ma na celu promowanie usług lokalnych biznesów, a także Program Grantów Lokalnych, w ramach którego nasi pracownicy wspierają organizacje rozwiązujące ważne problemy społeczne. Tylko w 2017 roku, dzięki pracownikom sieci naszego Banku, 27 organizacji otrzymało wsparcie w rozwiązywaniu ważnych problemów w ramach tej inicjatywy, a to tylko część naszych działań w tym obszarze – mówi Małgorzata Zdzienicka-Grabarz, dyrektor Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Banku BGŻ BNP Paribas.
Z myślą o wsparciu organizacji społecznych, kluczowych dla rozwoju rynku lokalnego, przygotowano również Pakiet Społeczny Lider, w ramach którego usługi Banku dla lokalnych organizacji społecznych są darmowe, a formalności ograniczone do minimum. Od 2012 roku z tego pakietu skorzystało prawie 14,5 tys. organizacji non profit, a w 2017 roku Bank otrzymał za tę inicjatywę nagrodę główną w I edycji konkursu „Lider odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju”.
Działania społeczne mogą też w prosty sposób wspierać klienci Banku BGŻ BNP Paribas w ramach programu lojalnościowego mamBONUS. Punkty zebrane za korzystanie z kart kredytowych mogą przeznaczać na pomoc finansową dla uczestników programu stypendialnego Klasa.
W 2017 roku Bank BGŻ BNP Paribas przyłączył się również do globalnego programu redukcji emisji CO2, w ramach którego planuje do 2020 roku zredukować emisję dwutlenku węgla o 25 proc. (w porównaniu z rokiem 2012). By osiągnąć ten wynik, w placówkach wprowadzane zostały rozwiązania ograniczające zużycie energii, wymieniana jest flota samochodów, a użytkownicy służbowych aut przechodzą szkolenia z zakresu ekologicznej i bezpiecznej jazdy.
Bank BGŻ BNP Paribas wprowadza również nowoczesne formy pracy, zwiększające mobilność i tym samym satysfakcję pracowników.
Alternatywne formaty